fbpx

איך יודעים מה האישיות של המותג שלי?

דורית סינגר
17/06/2021
263 מילים שהן < 1 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
ארכיטיפ הוא אב טיפוס של רעיון שטבוע בזיכרון האנושי. התיאוריה של הארכיטפים מתבססת על ההגות של קארל יונג, שנודע כתלמידו של פרויד. מתוך התיאוריה הזו יצאה תיאוריית הארכיטיפים המיתוגיים. למרות שאני אישית לא מצאתי הרבה קשר בין התיאוריה של יונג ובין תיאוריית הארכיטיפים המיתוגיים (מעבר לקונספט של ארכיטיפ), אני מוצאת את התיאוריה הזו מאוד שימושית כשמנסים להגדיר מאפיינים של מותג. במקור לכל ארכיטיפ יש שם, אבל אני מצאתי שהשם חוטא לרעיון, ולכן הגדרתי כל ארכיטיפ מיתוגי לפי המטרה שהמותג שואף להשיג בעולם.
 
כל ארכיטיפ ניתן לסווג לאחד מארבע קטגוריות: השארת חותם, בניית קשרים אישיים, יצירת סדר, וחיפוש רוחני. אז הנה הארכיטיפים, כאשר אני מציגה מאפיינים מיתוגיים, חסרונות אפשריים, וכמובן דוגמא. כמובן חשוב לציין שאין פה שחור ולבן, וככל שחקרתי יותר עמוק בנושא ככה ראיתי יותר הבדלים בין ניתוחים שונים של התיאוריה, מותגים שמוגדרים בצורה שונה ומהלכים מיתוגיים שגרמו למותג לעבור מקטגוריה אחת למשנה.
 
אז עכשיו בפרקטיקה – איך עושים את זה?
 
 
כל תהליך שאני עושה מתחיל קודם כל באפיון שפה. אפיון השפה הוא הבסיס לכל עבודה על העסק והמותג.
 
 
כשעושים תהליך אפיון שפה מתחילים קודם כל מהחזון של העסק והמותג. מתחילים מהשאלה הכי כללית של מה המותג רוצה לעשות בעולם, ואחר כך יורדים לפרקטיקה.
הטבלה שמצורפת יכולה לעשות הרבה סדר בהקשר הזה: מתוך החזון של המותג ניתן להבין מה קווי האישיות שלו. בנוסף, ניתן לראות דוגמא למותג שעושה את זה (ובכך להתחבר לקווי האופי שלו). נסו להיזכר בפרסומות שראיתם של מותג מסוים, או פשוט להיזכר אילו תחושות המותג הזה מעלה בכם. בטבלה גם כתבתי איזשהו חיסרון אפשרי שיש למיתוג כזה, כי אי אפשר לקבל את הכל, וחשוב להיות מודעים גם לחסרונות של כל מיתוג.
 
 
להורדת הקובץ לחצו פה

אם התעניינתם בנושא הזה, תוכלו לקרוא גם:

כשלקוח נתקל בתוכן פרסומי שלנו, בין אם זה מודעת פייסבוק או האתר שלנו, ובין אם זה אפילו הודעה שאנחנו מעבירים בווטסאפ, הדבר הראשון שקופץ לעין אלו הצבעים. הצבעים יגרמו ללקוח להחליט אם הוא רוצה להתעכב במשך כמה שניות כדי להתחיל להתעניין בפרסום שלנו, או שהפרסום לא מעניין אותו והוא רוצה לדלג הלאה
כשבעלי שירות מבטיחים הבטחות, עולות מספר סוגיות אתיות, וחשוב לשים עליהם את הדעת. האם זה מוסרי להבטיח הבטחות שכאלה? איך נותנים הבטחות בצורה כנה ואמיתית? והכי חשוב, איך תדעו בעצמכם לשאול את השאלות הנכונות בכדי לדעת אם נותן השירות שלפניכם הוא כנה ואמיתי.

עסק איקומרס שמקדם דברים טובים בעולם?
צרו איתי קשר ונראה איך אני יכולה לעזור:

חוזרת לכולם תוך 48 שעות.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שבנייה נכונה של אתר היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט יזמי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון