fbpx

שיווק בזמן משבר(?)

דורית סינגר

18/05/2021
478 מילים שהן 2 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
בשבוע האחרון ראיתי עשרות פוסטים בקבוצות שונות שנוגעים לשאלה “האם לפרסם בזמן הזה?”. למרות שהיה מאוד נוח לקבל תשובה אחת וחד משמעית, התשובה המדויקת ביותר לדעתי היא “תלוי”.
 
במה זה תלוי?
 
לכל מותג (או “עסק”, אם אתם עדיין לא מרגישים בנוח לקרוא לו ככה) יש אופי. מהאופי שלו נגזרת הדרך שבה הוא מדבר, הנושאים שעליהם הוא מדבר והזמנים שבהם הוא בוחר לדבר. כשהאופי והשפה של המותג שלכם ברור, ניתן לענות בוודאות על השאלה האם כדאי לשווק גם בזמנים כאלו ובאיזה נושאים.
 
בחיפוש קצר באינטרנט תוכלו למצוא עשרות טמפלייטים ודרכים שונות לבצע אפיון שפה. עם זאת, הדרך הכי פשוטה ואינטואיטיבית לעשות אפיון שפה למותג היא פשוט לדמיין שהמותג שלכם הוא בן אדם. דמיינו את האדם הזה נכנס לחדר מלא באנשים: האם הוא יכנס באיחור אופנתי או שהוא יגיע כמה דקות לפני הזמן? איזה שיחות הוא ינהל עם אנשים? לאילו אנשים הוא ירצה לפנות? האם הוא יספר בדיחות כדי לשבור את הקרח או שהוא ידבר על פוליטיקה?
 
בהקשר הזה, אני אומרת ללקוחות שלי בפגישת אפיון השפה פשוט ללכת עם הדמיון שלהם: לדמיין את הסיטואציה לפרטי פרטים, ממש כמו סצינה בסרט. את כל התיאור המפורט הזה אפשר אחר כך להפוך לאופי, משם לאפיון שפה, ולבסוף למענה על שאלות מדויקות יותר כמו “האם כדאי לשווק בזמני משבר?”.
 
איך מיישמים את זה בפועל?
 
אז לדוגמא, אם המותג שלכם הוא אדם מבוגר, שהולך לכנס עסקי, וגם בזמן הסמול טוק מדבר עם המשתתפים על עסקים, כנראה שהמותג שלכם הוא מאוד ענייני, ואתם תדברו רק על נושאים שקשורים למותג שלכם. כך שלהתחיל לדבר על פוליטיקה או רגשות, לדוגמא, כחלק מהשיווק שלכם – זה יראה מוזר.
 
לעומת זאת, אם המותג שלכם הוא אדם צעיר יותר, שהולך לכנס עסקי, אבל בזמן שכולם מכינים קפה הוא שואל את אחד המרצים לשלום המשפחה שלו ומדבר על מזג האוויר ועל ההצגה הקרובה שתעלה בבימה, כנראה שהמותג שלכם פחות רציני, ועבורכם דווקא מאוד יהיה נכון לדבר על הדברים שקורים בשטח.
 
אם המותג שלכם הוא איש מאוד חם, כמובן שאתם צריכים לדבר על הרגשות שעולים בתקופה הזו, כמו גם על החששות, ועל המחשבות שלכם כלפי העסקים שלכם.
 
לעומת זאת, אם המותג שלכם יותר תכליתי, דיבור על הנושאים האלה יראה לא אותנטי.
 
אבל גם אם האופי של העסק שלכם הוא מאוד ענייני או תכליתי, נסו למצוא את נקודת ההשקה בין המצב בשטח ובין השיווק של העסק שלכם. נקודת ההשקה הזו נקראת בשפה המקצועית RTM: ריל טיים מרקטינג. בעזרת RTM ניתן להבטיח שתמיד תהיו הכי רלוונטיים לקהל שלכם, ורלוונטיות היא אחד ממושכי תשומת הלב החזקים ביותר.
 
אז לסיכום:
 
אם המותג שלכם הוא חם ואישי, אם הוא זוכר את השמות של כל הילדים של הלקוחות שלו ואם הוא יוצא מהשירותים ומזהיר את זה שאחריו שנגמר הנייר טואלט – דברו על המצב כשאתם משווקים, ושימו את הסיטואציה הזו במרכז השולחן.
 
אם המותג שלכם הוא ענייני ותכליתי, אם הוא מציע בנימוס קפה לאיש שעומד אחריו בתור, ואם הוא שואל את הלקוחות שלו איך העסק שלהם מתקדם – נסו לשווק בדרך שרלוונטית ללקוחות שלכם כרגע, אבל אין צורך להתייחס למצב באופן ספציפי.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

כשבעלי שירות מבטיחים הבטחות, עולות מספר סוגיות אתיות, וחשוב לשים עליהם את הדעת. האם זה מוסרי להבטיח הבטחות שכאלה? איך נותנים הבטחות בצורה כנה ואמיתית? והכי חשוב, איך תדעו בעצמכם לשאול את השאלות הנכונות בכדי לדעת אם נותן השירות שלפניכם הוא כנה ואמיתי.
ב-2022 התחרות בעולם האיקומרס עלתה ומחירי הפרסום נמצאים בעלייה. אבל מי שעושה את זה נכון, הסיכויים שלו להצליח עולים בצורה משמעותית. בואו לגלות מה התובנות ואיך עושים את זה נכון.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון