fbpx

ניתוח סיפור הצלחה: יוגה עם אדריאן.

דורית סינגר

14/03/2021
1142 מילים שהן 4 דקות קריאה
קטגוריות: חווית משתמש, מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
למי שלא הכיר, “יוגה עם אדריאן” הוא ערוץ יוטיוב ענק שהכוכבת שלו היא אדריאן מישלר. לערוץ יש מעל 9.5 מליון מנויים, מאות מליוני צפיות, 599 סרטונים (נכון לתאריך כתיבת הפוסט), וכן, ב-2021 אדריאן היא מליונרית.
 
אז איך אדריאן הפכה מיוטיוברית מתחילה ב-2012, לספורט המחופש ביותר בגוגל ב-2015, ובשנת 2020 לרווח של 2.5 מליון דולר רק מערוץ היוטיוב שלה, ומעריכים שסכום זהה היא מרוויחה גם מהקורס הדיגיטלי שלה ומחנות הבגדים האינטרנטית שלה. רק לשם ההמחשה מדובר על 15,000 דולר ביום.
 
לא רע לעסק של בן אדם אחד עם קצת אאוטסורסינג, הא?
 
אז מה סוד ההצלחה של יוגה עם אדריאן, והכי חשוב, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?
 
ההצלחה של אדריאן נובעת משני היבטים (ואת שניהם אנתח בפוסט הזה): הראשון, היא הצליחה להביא באופן קבוע אנשים מתעניינים לסרטוני היוטיוב שלה, והשני, היא הצליחה להחזיר אנשים שוב ושוב לערוץ שלה. השילוב של להביא אנשים יחד עם להשאיר אותם הפך אותה למליונרית. אז בואו נבין איך היא עשתה את זה.
 
איך אדריאן הביאה אנשים לסרטוני היוטיוב שלה?
 
אדריאן במהלך חייה הכירה יוצר סרטים בשם כריסטיאן שרפ. המומחיות שלו הייתה (בנוסף לבימוי, כנראה) לעקוב אחר נתוני שימוש ביוטיוב ולעשות מחקר משתמשים. במחקר שלו הוא גילה שהנושאים והשמות של רוב סרטוני היוגה ביוטיוב ב-2012 היו של סוגי היוגה. שמות נפוצים היו לדוגמא: “30 דקות של יוגה אשטנגה” או “נשימות לפי יוגה קונדליני”. לעומת זאת, הוא מצא שרוב הנושאים שאנשים חיפשו ביוטיוב היו מכווני מטרה, לדוגמא: “יוגה לשחרור הגב התחתון”, “יוגה לשיפור גמישות” או “יוגה להפחתת מתח”.
 
התובנה הזו הייתה גם פרקטית וגם רעיונית. שרפ הבין ראשית שעל ידי עבודה נכונה עם מילות חיפוש, הסרטונים של אדריאן יוכלו לקבל צפיות רבות. אבל הייתה בתובנה הזו גם היבט רעיוני: אנשים רצו אימון מכוון מטרה. לרוב האנשים לא היה אכפת איזה סוג יוגה הם עושים, מה האורך המדויק שלה, על איזה חלקים בגוף זה עובד או מה רמת הקושי שלה. לאנשים היה אכפת מדבר אחד: מה הם ישיגו בסוף.
 
ואכן, ההיבט השני בהצלחה של “יוגה עם אדריאן” הוא היכולת שלה להחזיר אנשים שוב ושוב לצפות בסרטונים שלה, להירשם כמנויים אליהם, להמליץ עליהם לאחרים, ובהמשך לקנות גם תכנים בתשלום.
 
אז כיצד אדריאן עשתה זאת?
 
הרי גם אם יגיעו אלפי משתמשים לסרטונים שלה, אם אותם משתמשים לא יחזרו, לא יפרסמו אותם לאחרים, ולא ירצו לקנות גם תכנים בתשלום – מספר הצופים היה נשאר על כמה אלפים בלבד.
 
הנה שמונה דברים שאדריאן הקפידה לעשות בסרטונים שלה שגרמו להצלחה שלהם:
 
1. איכות איכות איכות – אדריאן לא התפשרה אפילו בקצת, ממש מהסרטון הראשון בעמוד, על איכות צילום, איכות סאונד ועריכה איכותית ביותר (מוזיקה, פתיח, כתוביות ועוד). ממש מהסרטון הראשון היא התייחסה אל עצמה כאל מותג על והלכה על הרמה הגבוהה ביותר. כמובן שהרמה של הסרטונים שלה אכן עלתה עם הזמן, אבל גם מההתחלה של הערוץ היה ניתן להצביע על הרמה הגבוהה של הסרטונים. עלות הפקה של סרטון באורך חצי שעה באיכות כזו היא כ-1000 דולר (מחיר משוער). כלומר, עוד לפני שאדריאן הרוויחה את השקל הראשון, היא השקיעה אלפי דולרים בערוץ שלה.
 
2. קהל יעד – אדריאן מכירה בדיוק את קהל היעד שלה. כל סרטון שלה עד היום מוכוון בדיוק לאותו קהל, והיא אף פעם לא סוטה במילימטר. התוצאה של זה היא שהקהל שלה יודע שהסרטונים שלה מכוונים אליו במאה אחוזים, ולכן הם יודעים לחזור לראות את הסרטונים שלה ולהמליץ עליהם לאנשים שדומים להם.
 
3. אני מאמין חזק ובולט – אי אפשר להתבלבל, האני מאמין של אדריאן נמצא שם בצורה שקופה וברורה: אהבה עצמית וחמלה עצמית. אדריאן חיה את האני מאמין הזה והוא משתקף בכל מה שהיא עושה ואומרת. בכל סרטון אפשר לשמוע אותה אומרת “כל מה שאת עושה הוא מצוין” או “אם היום את מרגישה שזה לא מתאים לך, אז גם לנוח ולחשוב על האימון זה מדהים”. החיבור הזה לערכים יוצר הזדהות מאוד חזקה ותחושה שיש משמעות ערכית מאחורי הסרטונים והערוץ מעבר לאימון הפרקטי.
 
4. קשר אישי – אדריאן בכל הסרטונים שלה לא מספרת על עצמה שום דבר, אבל כשמנתחים אותם על פי גישת הסטוריטלינג, אפשר לראות שהיא מספרת הרבה גם בלי להגיד בצורה מילולית שום דבר: בנג’י, הכלב שאדריאן מצטלמת איתו באופן קבוע, מספר עליה שהיא אוהבת בעלי חיים, והבגדים הלא ממותגים שאדריאן לובשת מספרים עליה שהיא אדם פשוט וצנוע.
 
5. מטרה – בהמשך לסיבה שבגללה אדריאן הצליחה להביא אלפי אנשים בצורה אורגנית לסרטונים שלה, לכל שיעור יש מטרה. המטרה יכולה להיות פיזית: גמישות, טיפול בכאבים או הורדה במשקל, לדוגמא. אבל המטרה בהחלט יכולה להיות גם נפשית: הקלה בחרדה, ריכוז, התמקדות או אפילו “יוגה לאהבה עצמית”. התחושה שיש מטרה גורמת לאנשים להתמיד באימונים, וכך גם בצפייה בסרטונים.
 
טכניקה נוספת שאדריאן השתמשה בה היא טכניקת האתגר. האתגר המוכר ביותר שלה (וכן הנצפה ביותר) הוא אתגר “30 יום של יוגה”. המשימה באתגר היא לעשות יוגה במשך 30 ימים רצופים. על פי אדריאן, לאחר 30 הימים האלה צפויים להיות שינויים בכל המדדים בגוף: התחזקות, גמישות, שחרור מתח, שחרור כאבים, וכמובן, שיפור במצב הרוח לאורך היום.
 
6. למידה – אדריאן משתמשת בשפה אחידה לאורך כל הסרטונים שלה. לאורך זמן מתחילים להכיר את ארסנל התנועות והתרגולים, וזה נותן לצופה תחושה שהוא לומד כיוון שלאט לאט ישנם תרגילים שהוא מתחיל להכיר ויודע לבצע גם לבד. תחושת הלמידה מביאה סיפוק לצופה וגם יוצרת מעין התחייבות, כיוון שהצופה כבר עשה תהליך עם אדריאן והוא לא רוצה להתחיל לעבור למורה אחר, איתו יצטרך ללמוד שוב הכל מההתחלה.
 
7. התמדה – אדריאן העלתה, החל מ-2012 ועד למרץ 2021, 599 סרטונים, שזה אומר סרטון אחד כל חמישה או שישה ימים, במשך 9.5 שנים. למי שלא מכיר את התחום, ערוץ יוטיוב ברמה גבוהה הוא השקעה עצומה, גם של זמן וגם של כסף. אם נניח שאת עבודת הצילום, העריכה, ההעלאה, ה-SEO והעיצוב הגרפי – עושים פרילנסרים, ואדריאן עושה את בניית השיעור, התכנון שלו וכמובן, היא מצטלמת עבורו: מגלים כי בכל שבוע אדריאן משקיעה בערך 10 שעות ו-1000 דולר בשבוע על הערוץ. עכשיו דמיינו את זה, כפול 599. בהחלט מגיע לאדריאן שאפו על ההתמדה.
 
אז לסיכום, מה אתם יכולים ללמוד מההצלחה האדירה של “יוגה עם אדריאן”?
 
1. בנו אסטרטגייה ולמדו את הקהל שלכם – הכירו אותו, עזרו לו להיחשף אליכם, וחשבו עליו בכל פעולה שאתם עושים.
 
2. התייחסו אליכם מהרגע הראשון כאל חברת-על – הפיקו תכנים ברמה הגבוהה ביותר. כן, לא הכל חייב להיות ברמה כזו, אבל בחרו את הנכס העיקרי שלכם, בין אם זה ערוץ היוטיוב, האתר או עמוד הפייסבוק, והשקיעו בו את כולכם.
 
3. תנו סיבות לקהל שלכם להישאר – הכסף האמיתי מגיע מאנשים שחוזרים ומאנשים שמעוניינים לשמוע אתכם שוב ולקבל מכם שירות שוב. עבור אותם אנשים צריך להשקיע פחות כסף בפרסום (כי הנה, הם כבר הגיעו אליכם), ורק צריך לשכנע אותם למה כדאי להם להישאר. צרו קהילה עבור הקהל שלכם, בנו איתם קשר אישי, תנו להם להשקיע משהו (בעיקר זמן) כדי שלא ירצו לוותר עליכם, ובעיקר בעיקר: תנו ערך אמיתי שיגרום להם לרצות להישאר.
 
4. התמידו – אף עסק שמגלגל מאות אלפי שקלים בשנה לא הגיע לכך מעבודה קצרה של כמה שבועות. בכל עסק דרושה השקעה, וזכרו, שגם עמוד ענק כמו “יוגה עם אדריאן” התחיל מהעוקב הראשון שקיבל.
 
ואיך אני משתלבת בתמונה?
 
אם אנחנו עוד לא מכירים, אז קוראים לי דורית סינגר. אני עוזרת לבעלי עסקים ליישם את העקרונות שכתבתי עליהם בפוסט כדי להרוויח עוד כסף מהעסק הדיגיטלי שלהם, ואני מלווה עד להגעה לתוצאות שהגדרנו. אני כרגע מחפשת פרויקטים חדשים (ומעניינים) לעבוד עליהם, אז אם יש לכם עסק שאתם רוצים להגדיל את ההכנסות שלו מהאונליין, אתם מוזמנים לפנות אלי בפרטי ונבדוק את ההתאמה בינינו.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

השחקן הכי גדול לבגדי יוגה בעולם הוא Alo-Yoga. תקציבי ענק, דומיננטניות בשוק, עבודה מטורפת עם משפיענים והרבה ותק. אז איך מתחרים במותג כזה?
אם הערכים של העסק רק מוצהרים באתר, הם נראים חסרי ביסוס. אבל כאשר מחברים את הערכים האלו לכל אלמנט באתר, זה גורם לכך שהקהל שלכם מרגיש שהמסרים עליהם המותג מבוסס הם מסרים אותנטיים, ושהערכים האלו באמת חלק אינטגרלי מהעסק שלכם.
איך מותג מצליח להשפיע בתחום הקיימות, המלחמה בגזענות והתמיכה המגדרית, וגם, תוך פחות משנה, גם להגיע למחזורים של עשרות אלפי דולרים בכל חודש.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון