fbpx

מה זה אתר של עמוד אחד ומתי הוא טוב?

דורית סינגר

24/09/2020
989 מילים שהן 4 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, עיצוב
הלהיט של השנים האחרונות בתחום בניית האתרים הוא One page site. וואן פייג’ סייט הוא אתר אינטרנט שבנוי כולו מדף אחד, שניתן לגלול מטה, ויש לו קישורי אנקור (כלומר, קישורים שבלחיצה עליהם, הדף נגלל מטה ועוצר במקום הרצוי). המוני אתרים בנויים כך, אבל לא תמיד זה בא לטובתם.
 
מתי כדאי לבנות אתר כך, מתי עדיף להישאר עם התבנית המסורתית ומתי אפשר לשלב?
 
באופן כללי, כלל האצבע בתחום חוויית המשתמש הוא הפידבקים של הגולשים. פידבק יכול להיות הודעה ממשתמש באתר, אבל הוא יכול להיות גם הדאטה שיש לכם על המשתמשים: כמה זמן הם נמצאים לכם באתר, מהם אחוזי ההמרה באתר (כלומר, כמה מכירות אתם עושים מתוך כמה אנשים שנכנסים אליכם לאתר) ואפילו תנועות העכבר והלחיצות של המשתמשים (למי שמשתמש במפות חום למיניהם). ולכן, אם משהו עובד לכם (ועובד לכם טוב), תמיד אני אומרת ללקוחות שלי לזרוק את כל הכללים שיש לפח, ולעבוד עם מה שעובד. אבל מה קורה אם עוד לא בניתם אתר ואתם עדיין לא יודעים מה נכון? או אם יש לכם אתר שלא מצליח למכור או להביא לקוחות? במקרים האלו, הכללים הבאים יכולים מאוד לעזור.
 
מתי כדאי לבחור ב-One page site?
 
1. כשאני רוצה להעביר את הלקוח מסע – כשחשוב לי שהלקוח יעבור תהליך, הרבה פעמים אבחר ב-One page site. כשהסיפור על בעל העסק, על מה שהוא מציע, ועל מה שלקוחות מספרים עליו, הם חלקים חשובים בתהליך שהלקוח צריך לעבור כדי בסוף לקבל את ההחלטה לפנות לבעל העסק או לרכוש ממנו, אבחר ב-One page site. כשיש אתר בצורתו הקלאסית, שבנוי ממספר דפים, לא בטוח שלקוח יכנס לכל דף ודף, והרבה פעמים, זה גם לא חשוב לנו. לדוגמא, באתר של Apple, רוב הלקוחות לא יכנסו לעמוד שמסביר על העשייה החינוכית שלהם, ואכן זה גם פחות חשוב כי ב-Apple רוצים למקד את הלקוח באלמנט אחד, והוא הרכישה עצמה. כלומר, כל מסר אחר שיגיע ללקוח, יהיה מסר שיוריד מיקוד מהמטרה העיקרית באתר. לעומת זאת, כשמדובר בעסק קטן, שחלק עיקרי מהיכולת שלו למכור הוא בזכות הערכים של העסק וההיכרות עם בעל העסק, לא הייתי דוחקת לשוליים את המידע הזה, אלא דווקא שמה אותו בפרונט.
 
2. כשאני רוצה לתת חוויה מוכרת ללקוח, חווית גלילה – אלמנט הגלילה הוא אלמנט מוכר לנו לאין ערוך. לפני מספר שנים היינו מופתעים כשתינוק בן שנתיים היה לוקח את הטלפון וגולל עם האצבע שלו את המסך מטה או לצדדים. היום המראה הזה הפך נפוץ למדי, ואולי הוא מזעזע חלק מאיתנו, אבל הוא מוכיח את הטענה שחוויית הגלילה היא חוויה מוכרת ואינטואיטיבית. כשאנחנו בונים אתר שיש בו את האפקט הזה, אנחנו יוצרים חוויה חיובית עבור הלקוח (קרה לכם פעם שניסיתם לגלול למטה והייתם כל כך מופתעים כשלא הייתה אפשרות גלילה אז ניסיתם שוב ושוב?). הלקוחות שלנו רוצים לקבל כמה שיותר מידע בכמה שפחות קליקים, ולכן בהקשר הזה One page site הוא חשוב עבור הקהל שלנו.
 
3. כשאני רוצה למקד את עצמי – בעידן ה-TL;DR, אנשים נמצאים ב-Overload של מידע באופן כללי. מידע נמצא בכל מקום, וכך גם האפשרות לרכוש מקיפה אותנו. כשאנחנו בונים אתר של One page site אנחנו מתחייבים ללקוח להיות מאוד ממוקדים, לספר סיפורים בצורה מעניינת, לשלב אינפוגרפיקה שמקלה על הקריאה, והכי חשוב, להגיע מהר לפואנטה. הצורה הזו של רכישת תוכן ומידע היא מעין הסכם לא כתוב בין בעל העסק ובין הלקוח. כשלקוח נכנס לאתר של One page site, הוא יודע (ולא תמיד בצורה מודעת) את ההסכם הזה, ולכן הוא מסכים להמשיך ולגלול.
 
כשלקוח נכנס לאתר רב דפים, הוא יודע שההסכם הזה לא קיים, והאתר עשוי להיות מלא בתוכן שלא רלוונטי לו ובתוכן שלא ממוקד. מעטים הלקוחות שלכם שבדרך לדף “צרו קשר” יעברו וילחצו על כל הדפים באתר. לעומת זאת, כשבונים אתר בדף אחד, סביר להניח שהלקוח כן יעבור את כל המדורים עד שיגיע לחלק של “צרו קשר”.
 
4. קל לשינוי ומהיר – אתר של עמוד אחד הוא אתר שקל הרבה יותר לעצב מחדש או לשנות אותו. אם באתר רגיל כשרוצים לעשות שינויים צריך, בדרך כלל, לשנות עמוד-עמוד, באתר של עמוד אחד השינויים הם הרבה יותר פשוטים. עם זאת, רוב העסקים לא מחליטים על מיתוג מחדש על בסיס שנתי, ולכן לא הייתי לוקחת את זה כשיקול מרכזי, אלא רק עוד נקודה בדרך.
 
מתי כדאי לשלב דפים נוספים באתר?
 
1. כשיש לכם תוכן רב מלל, כמו בלוג. אפשר (ומומלץ) לשים קישורים לכל מיני פוסטים בעמוד הראשי, אבל את הפוסטים עצמם צריך לשים בעמוד נפרד, שמוקדש לתוכן עצמו. אנחנו לא רוצים להלאות את הלקוח ולכן רק אזכור לבלוג שלנו בעמוד הראשי הוא מספיק.
 
2. כשיש חנות עם מספר מוצרים רב ויש צורך לחלק לקטגוריות או כאשר יש לכם כמה עיסוקים שונים – בשבוע שעבר העלתי פוסט על בנייה נכונה של חנות, וחלוקה לקטגוריות היא חלק מכך. בנוסף, אם יש לכם מספר תחומי עיסוק, כדאי מאוד ליצור מעט הפרדה ביניהם, ולתת מקום של כבוד לכל אחד: בעמוד נפרד.
 
3. כשאתם בתחום תחרותי מאוד וקידום אורגני בגוגל הוא מאתגר – עוד דפים משמעותם עוד מילות חיפוש שחוזרות ועוד קישורים. כמובן שזהו לא צריך להיות שיקול עיקרי, אך אם המטרה שלכם היא קידום אורגני בתחום תחרותי, דפים נוספים בהחלט יכולים להשפיע.
 
4. כשאתם רוצים לעקוב אחר לינקים – כשרוצים לדעת אילו תכנים מעניינים יותר את הלקוחות שלנו, איפה הם נשארים יותר זמן, ומה גורם להם לרכוש, הדרך הקלה והנוחה ביותר לעשות זאת היא על ידי מעקב אחר לינקים.
 
אז מה בעצם עושים?
 
אני תמיד ממליצה על שילוב בין השניים. באתרים שאני בונה אני מאוד אוהבת שיש מסע קצר שהלקוח עובר בעמוד הראשי, וכך אני מחליטה מהם החלקים הקריטיים עבורי במסע (נניח, אני לא מעוניינת שלקוח יצור איתי קשר לפני שהוא קרא את ההמלצות עלי, כי לקוח שקרא את ההמלצות הוא לקוח חם הרבה יותר). עם זאת, אני לא מוותרת על תוכן באתר. תוכן שעולה על בסיס קבוע הוא הדרך לשמור על האתר מעודכן (וכך לחבב אותו על גוגל, בין השאר), וזהו חלק קריטי מניהול נכון של אתר עבורי.
 
אני מקווה שהפוסט הזה עשה קצת סדר בעניינים ועזר לכם להבין כיצד נכון לבנות את האתר שלכם. אם אתם מרגישים שאתם רוצים ליווי בבניית האתר, כדי שהוא יצא ברמה הגבוהה ביותר והמקצועית ביותר, אתם מוזמנים לפנות אלי.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

המון עסקים ניסו להיכנס לעולם קופסאות ההפתעה, אבל רק מעטים הצליחו לפצח אותו. KiwiCo הצליחה בגדול. גלו מה גרם לה להצליח למכור ב-10M$ בכל חודש.
מייבן (MAVEN) הצליח למשוך את עיני עם סרטוני ה-UGC שלו, אבל אחרי שראיתי את הפרסומת שהמותג הוציא לאחרונה, החלטתי ששווה להקדיש למותג הזה פוסט.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון