fbpx

“לבזבז” כסף כדי לקבל כסף?

דורית סינגר

05/11/2020
666 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, שיווק
“לבזבז” כסף כדי לקבל כסף? איך זה עובד בדיוק?
 
בתחילת דרכי בעולם העסקים חשבתי שאני יכולה לכבוש את העולם. לא היה שום ידע שהרגשתי שרחוק ממני מדי בכדי להשיג אותו. כל דבר שלא ידעתי איך לעשות – פשוט למדתי. קראתי בלוגים, ראיתי סרטוני יוטיוב, לקחתי קורסים ביודמי. כל דבר שרציתי לעשות בעסק, למדתי בעצמי. התחלתי להיכנס יותר לעומק לעולם העיצוב הגרפי והתכנות. רציתי ללמוד לשווק: לקחתי קורסים של שיווק, ניהול דפי פייסבוק, כתיבת תוכן, וניהול קהילות. רציתי ללמוד את הנושא של השיווק הממומן: התחלתי לחקור, לקרוא ולעשות בעצמי. רציתי להפיק סרטוני וידאו: למדתי עריכת וידאו. זה הגיע למצב שאפילו התחלתי לקרוא על דוחות מס כדי לדעת איך למלא אותם בעצמי בלי להיעזר באף אחד.
 
אלה היו שנתיים מטורפות והייתה לי תפיסה מאוד נוקשה: למה להוציא עבודות החוצה ולבזבז כסף אם אני יכולה בקורס של 50 שקל ללמוד לעשות את זה בעצמי?
 
בזכות כל הידע שצברתי הצלחתי ליצור קהילה מדהימה סביב העסק שלי. הייתי מקבלת עשרות הודעות בשבוע, ייצרתי אוטומציות שניהלו עבורי את העסק והכנסה קטנה יציבה בלי התעסקות כמעט. אבל עם כל ההנאה שספגתי מהיצירה שעשיתי בשתי ידיים, רציתי יותר. רציתי להרוויח יותר ורציתי לגדול. זה השלב שנפלה לי התובנה שאני חייבת לשחרר מה-One man show, ולהתחיל להתייעץ.
 
השלב הראשון היה להודות בפני עצמי שאמנם יש לי ידע בהרבה תחומים, אבל אני לא מומחית בהם. פשוט להודות שאני יודעת שאני לא יודעת. השלב הזה הוא שלב שאני רואה שהרבה בעלי עסקים מתחילים עוד תקועים בו. בעלי עסקים אומרים לי “אני לא צריך כלום חוץ משיעור של שעה, אני בן אדם מאוד טכני ואני אצליח לתפוס את זה”, או “אני יודעת איך לעשות את זה, אני רק צריכה חידוד קל של ממש כמה דקות וזה יצליח”.
 
השלב השני היה למצוא את האנשים הנכונים לעבוד איתם. יש כל מיני דרכים לבחור את האנשים האלה, אבל האמת היא, שאני פשוט אוהבת ללכת עם תחושות הבטן שלי ולהתחיל עם עבודה קטנה משותפת. אם טעיתי בתחושות שלי, אז במקרה הכי גרוע זו הייתה רק עבודה קטנה ביחד. אם צדקתי והלך טוב – אז ממשיכים יחד, ויכולים לצאת שיתופי פעולה מדהימים.
 
השלב השלישי היה להבין שכשאני מוציאה כסף על שירותים חיצוניים, אני בעצם מכניסה יותר כסף. על הנייר, זה נשמע או כמו פרדוקס, או כמו מעין השקעה בבורסה: אני אשים כסף ואולי הכסף יחזור אלי בסוף עם ריבית ואולי אני אפסיד את כולו. אבל האמת היא, שזה בכלל לא דומה.
 
אני למדתי שאני אכן יכולה לעשות הרבה דברים לבד. אבל הם יקחו לי המון זמן. מעבר לכל שעות הלמידה, כשאני לא מיומנת במשהו, כל עבודה קטנה לוקחת שעות אינספור. כלומר, במקום להשקיע 5 שעות על משהו, אני יכולה לשלם למישהו לעשות את זה (שלו זה יקח, נניח, שעה), ואת ה-5 שעות שהתפנו לי, לעשות בהם את מה שאני עושה טוב ויעיל. ואם אני מורידה את זה לשטח, במקום לשבור את הראש ולבנות לעצמי קמפיין בפייסבוק, אני יכולה לתת לאיש השיווק שלי לעשות את זה. בזמן הזה, אני יכולה לדבר עם הלקוחות שלי ולהביא לקוחות חדשים, שזה משהו שאני עושה הרבה יותר טוב.
 
ההיבט השני הוא ההיבט של איכות העבודה. מעבר לזמן שאני משקיעה בלעשות פעילות שאני לא מתמחת בה, אני למדתי שכשאני נותנת למומחים האמיתיים לעשות את העבודה הזו, אני מקבלת תוצרים מדהימים, ואשכרה מגיעים לקוחות חדשים בזכות זה.
 
זה מרגיש לא הגיוני, אבל זה פשוט עובד. הלקוחות שלכם מחפשים תוצרים איכותיים, לא רק באיכות העבודה עצמה שלכם, אלא בכל הנראות שלכם.
 
הרבה בעלי עסקים בטוחים שהם יחסכו כסף בכך שהם יעשו את הכל בעצמם, וזו אכן דרך להישאר עם הראש מעל המים. אבל כדי להתחיל להרוויח באמת, צריך לתת למומחים לעשות את העבודה שלהם, לקבל תוצרים מדהימים, ולהתפנות להתעסק בעסק שלכם בדברים שאתם באמת הכי טובים בהם.
 
ועם זאת, אני יודעת שזהו נושא לא פשוט, שלעתים לבעלי עסקים קשה לקבל אותו. הרי זה באמת מאוד מפחיד, במיוחד בתקופה כזו, שההכנסות של רוב העסקים הן רק בירידה, עוד להשקיע כסף. לכן אני מציעה: צרו איתי קשר כדי לקבל שיחת ייעוץ. בשיחת הייעוץ נוכל לבחון את ההתאמה שלנו (ואת הכימיה 🙂), וכך תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם, ואולי לגלות… שלא תמיד שווה לעשות את הכל לבד.
 
אם אתם מעוניינים בתיאום שיחת ייעוץ, שלחו לי הודעה דרך האתר.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

התחרות בשוק ממש גדולה, וכדי שיהיה לך אתר שממש מצליח למכור, צריך לבנות את האתר בצורה טובה, ידידותית למשתמש ואסתטית. בואו להבין איך עושים זאת.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון