fbpx

דברים שעצמאיים שומעים משכירים

דורית סינגר

15/12/2020
1021 מילים שהן 4 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, שיווק
להיות עצמאי זאת משימה לא פשוטה.
 
הנתונים שמשקפים את הכי הרבה את הקושי הזה הם כנראה אחוזי הסגירה של עסקים בישראל. בתור דוגמא, בשנת 2017 מתוך כ-57,000 עסקים שנפתחו באותה שנה, יותר מ-43,000 נסגרו. מה זה אומר? זה אומר שאם פתחתם עסק והצלחתם להחזיק בו יותר משנה, אתם נמצאים ב-25% אחוז שהצליחו.
 
היחס הממוצע של שכירים מול עצמאיים הוא 90-10. זה אומר שעל כל חבר עצמאי שיש לכם, יש לכם תשעה חברים שהם שכירים. אם אתם נמצאים כבר שנים בעולם העסקים, כנראה שאתם מכירים יותר עצמאיים סביבכם, אבל אם פתחתם עסק בשנים האחרונות, כנראה שרוב האנשים שאתם מכירים הם שכירים.
 
הרבה מהשיחות שאני מקבלת הם שיחות שבהם אנשים מספרים לי על החששות שלהם ועל דברים שהם שומעים מהסביבה שלהם. והאמת היא, שרוב העסקים שאנחנו עובדים איתם, לוקח להם יותר מ-14 יום להחליט שהם רוצים לעשות את הצעד ולעבוד איתנו.
 
אני כותבת הרבה על החששות שעוצרים בעלי עסקים מלעשות את הצעד לעבור לאונליין ולהגדיל את ההכנסות שלהם, אבל מה אם החששות מגיעות לא רק מהפחדים שלנו עצמנו אלא גם מהסביבה שלנו, שלא תמיד מכירה את עולם העסקים ואיך הדברים עובדים בו?
 
עדי, לקוחה שלנו, סיפרה לנו בדיוק את זה: “התקשרתי אליכם באמצע אוקטובר. כל השיחה הרגישה לי נכונה, ממש הרגשתי את המקצועיות שלכם והייתה אווירה ממש טובה בשיחה. אבל אני עצמאית חדשה ורציתי להתייעץ קצת לפני שאני עושה את הצעד. בשלוש השבועות שעברו עד שהתקשרתי אליכם שוב, הספיקו “להוריד” אותי לפחות שישה אנשים שונים: אבא שלי, שלא הבין למה אני צריכה לקחת בכלל את הסיכונים האלה של עולם העסקים, שתי חברות שלי שבפגישה בבית קפה אמרו שזה נשמע להן עסקה יקרה (והן בכלל לא ידעו מה היא כוללת), אח שלי שטען שהוא יכול לבנות לי אתר בעצמו ולמה אני צריכה לשלם על זה (וכמובן שאני עדיין מחכה ממנו לאתר שהבטיח), ועוד כמה אנשים סביבי שניבאו שחורות שאפסיד את כל הכסף ושהם שמעו מחברים שהכל זה הימור אחד גדול.
 
לקח לי זמן, אבל בסוף התקשרתי אלייך חזרה. החלטתי לשים את כל מה שאומרים לי בצד, ולהקשיב למי שבאמת יש לו ניסיון… אני ממש מעריכה את כל מי שמנסה לשמור עלי, אבל הם באמת לא באים מהעולם הזה ולא מבינים איך זה עובד. מיותר לציין שאני כל כך שמחה שהתחלתי בתהליך איתכם, וכמות הפניות שקיבלתי רק בשבוע האחרון גדולה פי שתיים מכמות הפניות שהיו לי בדצמבר שעבר”.
 
אז איך באמת עושים את זה? איך עומדים מול הקולות שעולים מהסביבה שלנו ועושים את מה שאנחנו יודעים ומרגישים שנכון לעסק שלנו? הנה רשימה של 5 החששות שאנחנו שומעים הכי הרבה, ואיך אפשר לענות עליהם:
 
1. “אפשר לעשות את הכל גם לבד. לא צריך לשלם למישהו שיעשה את זה”.
 
כן, אפשר לעשות את הדברים האלה לבד: אפשר לבנות לוגו לבד, לצלם תמונות לבד, לבנות אתר פשוט לבד ואפילו לעשות פרסום ממומן לבד. אבל פה נשאלות שתי שאלות: הראשונה היא כמה זמן יקח לך לעשות את זה (צריך לקחת בחשבון גם זמן למידה וגם זמן ביצוע) ומה האיכות של מה שתעשו?
 
כשמנסים לעשות את הכל לבד, ויוצא תוצר שהוא בינוני, במקרה הטוב, הוא כמעט אף פעם לא מצליח להביא את התוצאות שאנחנו רוצים.
 
אז כן, אפשר לעשות לבד, אבל האם זה יביא לך עוד לקוחות? האם זה יביא עוד מכירות? אתם כבר יודעים את התשובה.
 
2. “מה רע לך עם כמות הלקוחות שיש לך היום? זאת אומנם הכנסה קטנה אבל זה בלי סיכון”.
 
בתקופה שלנו אין שום דבר שהוא בטוח ובמיוחד לא בעולם העסקים (וחווינו את זה על בשרנו). כל עסק שלא מתפתח וגדל, בסוף נשאר מאחור. כך שהסיכון האמיתי הוא להישאר במקום.
 
וחוץ מזה, לא הפכנו להיות עצמאיים בגלל חלומות על משכורות של 8000 שקל. בשביל משכורות כאלה כבר עדיף להיות שכיר (ישנים הרבה יותר טוב בלילה כשאין עסק לנהל). אז כן, אפשר להישאר עם כמות הלקוחות הזו ועם המשכורת הזו, אבל זה סיכון הרבה יותר גדול בטווח הארוך.
 
3. “כל הצעדים האלה באונליין זה הימור אחד גדול. אולי תחזיר את כל הכסף ואולי הכל ילך לפח”.
 
נכון. אם לא יודעים מה עושים, או אם פועלים על סמך אינטואיציה או תחושה, לעשות צעדים כאלה משמעותיים בעסק זה בהחלט הימור. למעשה, רוב העסקים הקטנים בישראל נסגרים בגלל חוסר תכנון לטווח הארוך ופעולה ללא תוכנית עסקית.
 
לעומת זאת, אם עושים את זה נכון. אם בונים תוכנית אסטרטגית, מבינים לעומק את קהל היעד, בונים מסרים מתאימים, עיצוב ברמה גבוהה, חוויית משתמש מיטבית ודואגים לשיווק לאורך זמן, מובטחים מאה אחוזי הצלחה. וכשיש מאה אחוזי הצלחה, זה כבר לא הימור.
 
4. מי מבטיח לך שזה יצליח? בסוף את זאת שצריכה להוציא את הכסף”.
 
כן, אתם אלה שמוציאים את הכסף, אבל תמיד יש לשני הצדדים אינטרס. גם לצד שמשלם על השירות יש אינטרס שהתהליך יצליח (כי הוא רוצה להחזיר את ההשקעה שלו ולהגדיל את ההכנסות שלו), אבל גם לצד שנותן את השירות יש אינטרס להצליח, כי הרי הצלחה של הלקוח הוא הצלחה של בעל העסק.
 
כשהלקוחות שלנו מצליחים לעמוד ביעדים שהצבנו, זוהי גם הצלחה שלנו כי זו עדות לכך שהשיטה שלנו עובדת. בזכות העדויות האלה, אנחנו מצליחים להגדיל את קהל הלקוחות שלנו. כך שהאינטרס להצלחה נמצא אצל שני הצדדים.
 
5. “כל האינטרנט מלא בפרסומות ויש מלא שרלטנים בחוץ שרק רוצים את הכסף שלך”.
 
האמרה הזו באמת נכונה. אני עצמי נתקלת בלא מעט פרסומות שאני לא בטוחה באמינות שלהם. אבל אני חסידה מאוד גדולה של כימיה ושל תחושת בטן. בשיחת טלפון של כמה דקות, אני יכולה לדעת אם האדם שאני מדברת איתו הוא בן אדם שיהיה בינינו אמון לאורך זמן או לא. זה גם הפידבק שקיבלתי מלקוחות: גם כשרק התחלתי להציע את השירות שלי, ולא היה לי שום דבר להציג מלבד ידע, יכולת וקשרים אישיים, לקוחות רצו לסגור איתי עסקאות. כששאלתי את עומר, לקוח שלנו, בדיעבד, מה גרם לו לסמוך עלי כשלא היה לי אפילו תיק עבודות להציג לו, הוא אמר שהוא פשוט הרגיש שזה נכון.
 
אז כן, נוכלים יש בכל מקום, אבל תחושות הבטן שלנו יודעות לזהות אותם במהירות.
 
אז אם גם אתם חוויתם את האמירות האלה, והתחושה הייתה שיש משהו בהן אבל הן לא מדויקות, והרצון להגדיל את העסק שלכם עדיין נשאר, אני מזמינה אתכם ליצור איתנו קשר בפרטי. בגלל שכמו שכבר כתבתי, אני חסידה מאוד גדולה של היכרות אישית ושל כימיה, השלב הבא הוא שיחת היכרות. בשיחה הזו אנחנו נבין מה העסק שלכם, נכיר אחד את השני ונראה שבאמת יש לנו איך לעזור לכם. רק אם הכל ירגיש נכון, נתקדם הלאה, ואם משהו ירגיש לא מדויק, מקסימום תהיה לנו שיחה נחמדה על הדרך.
 
צרו איתי קשר דרך האתר ונחזור אליכם בהקדם.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

כשלקוח נתקל בתוכן פרסומי שלנו, בין אם זה מודעת פייסבוק או האתר שלנו, ובין אם זה אפילו הודעה שאנחנו מעבירים בווטסאפ, הדבר הראשון שקופץ לעין אלו הצבעים. הצבעים יגרמו ללקוח להחליט אם הוא רוצה להתעכב במשך כמה שניות כדי להתחיל להתעניין בפרסום שלנו, או שהפרסום לא מעניין אותו והוא רוצה לדלג הלאה

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון