מחקרים מראים שאחד מהמקומות באתר בהם אנשים הראו הכי הרבה חוסר נוחות הוא כאשר הם הגיעו לחלקים שמדברים על המחירים, וככל שהמחיר היה יותר גבוה, כך התסמינים של חוסר הנוחות עלו. כמו כן, מחקרים אחרים בתחום גילו שאווירה נינוחה היא אווירה שמקדמת מכירות, ואווירה של דחק או לחץ היא אווירה שמקטינה מכירות באופן משמעותי.
מצד אחד כתיבת תמחור היא חלק קריטי באתרי אינטרנט (ועם החשיבות העולה של תחום חווית המשתמש, מקובל בכל תחום לכתוב מחירים כבר באתר), אבל מצד שני, אנחנו רוצים לשמור על הקהל שלנו באווירה נינוחה וטובה.
אם כן, איך מתמודדים עם הדיסוננס הזה?
אחד מהפתרונות שניתן להציע הוא שימוש בהומור (ובהמשך הפוסט אסביר דרך אחת שבה ניתן ליישם זאת בשטח). להומור יש השלכות יוצאות דופן על הגוף שלנו ועל הנפש. אחת מהתפקידים של השימוש בהומור הוא השריית אווירה נינוחה ושחרור לחצים.
עם זאת, בהתאם לאפיון השפה של המותג שלכם, לא תמיד השימוש בהומור מתאים, ולפעמים גם המינון הקטן ביותר ירגיש לקהל לא אותנטי ויעשה דווקא את הפעולה ההפוכה מכך. אבל, החדשות הטובות הן, שבהרבה התחומים, במיוחד כאשר מדובר על עסקים קטנים, מעט הומור בדרך כלל כן יכול להתאים, כל עוד זה יעשה בטוב טעם בהתאם לשפת המותג.
כתבתי כבר לפני מספר שבועות פוסט על אינפוגרפיקה, ואני רוצה לציין אותה שוב בהקשר הזה של השילוב בין כתיבת מחירים ובין הומור. אינפוגרפיקה יכולה להיות החוט המקשר בין שני התחומים האלה, ולהיעשות בצורה מרומזת, כך שתעלה חיוך קטן על פניו של המשתמש, ותיצור את האפקט הרצוי. כלומר, לצד המחיר, במקום לכתוב את המובן מאליו “מחיר”, ניתן להוסיף סמל מתאים שמעלה חיוך.
הערה חשובה – use it wisely:
1. חשבו על אפיון השפה שלכם – לא תמיד זה מתאים.
2. כשהסמלים הללו מופיעים יותר מדי פעמים זה כבר מאבד את הרעיון והופך לנדוש, ולכן באתרי חנות של 10 מוצרים ומעלה אני לא ממליצה להשתמש בסמלים בהקשר של המחיר.
3. האייקונים צריכים לדבר את השפה העיצובית שלכם. שימו לב לסגנון הקו, הצבעים, העובי וכו’.
הכנתי קובץ עם רעיונות לסמלים שמציינים את המחיר, ודירגתי אותם לפי רמות מ”מעלה חצי חיוך” ועד ל”שולח צילום מסך לחבר”.