fbpx

איך לגרום לאתר שלכם לעלות גבוה יותר בחיפוש בגוגל?

דורית סינגר

20/08/2020
1218 מילים שהן 5 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, שיווק
7 טיפים שיעזרו לכם לשפר את ה-SEO שלכם. או, במילים פשוטות, איך לגרום לאתר שלכם לעלות גבוה יותר בחיפוש בגוגל?
 
אז למה בעצם אנחנו צריכים בעידן הרשתות החברתיות להמשיך לקדם את עצמנו בגוגל?
 
כיום גוגל הוא עדיין מנוע החיפוש הטוב ביותר שיש. אנחנו מכירים את זה מהניסיון לבצע חיפוש בשורת החיפוש בפייסבוק, ומלגלות שהחיפוש לא ממש מעמיק ובטח שלא מביא תוצאות מדויקות כמו גוגל. בנוסף, כשאנחנו מפרסמים בפייסבוק, הפוסטים שלנו עולים לפיד של אנשים, אבל רוב האנשים לא זקוקים לשירות שלנו. לעומת זאת, כשאתם תקפצו למישהו בחיפוש בגוגל, זה בגלל שהוא חיפש שירות כזה. כך הסיכוי לעשות מכירה דרך גוגל הוא הרבה יותר גדול. אין לנו צורך להסביר למישהו למה הוא זקוק לשירות שלנו, הוא כבר יודע שהוא זקוק לו ולכן הוא חיפש אותו.
 
היום התחרות בעולם העסקים ממש גדולה, ולמרות שלכל עסק יש את הייחודיות שלו, גוגל לא ממש יודעת את זה. כלומר, כשמישהו יחפש בגוגל “אימון כושר בחיפה”, לא האדם שמחפש ולא גוגל ידעו להתאים את תוצאות החיפוש לייחודיות של העסק. כדוגמא, גוגל עדיין לא יודע שאותו אדם מחפש מאמן מאוד אמפתי, שמתמחה באימונים לאחר פציעה, שנותן גם ליווי טלפוני בין האימונים. גוגל פשוט מציג לאותו אדם מספר אתרים שעונים על מילות החיפוש שחיפש. כשמדובר על לחיצה על קישורים, רוב האנשים נכנסים לקישורים שנמצאים בעמוד הראשון בחיפוש בגוגל. כלומר, אם אתם נמצאים בעמוד השני ואפילו השלישי, רוב הסיכויים שאנשים לא יגיעו אליכם מהחיפוש בגוגל.
 
החדשות הטובות הן שיש מספר פעולות מאוד פשוטות שניתן לעשות כדי לקדם את עצמכם בחיפוש בגוגל.
 
אופטימיזציה במנועי חיפוש (SEO) היא תורה שלמה ויש אנשים שעוסקים בזה למחייתם. אותם אנשים מתחייבים תוך מספר חודשים להביא אתכם למקום גבוה בחיפוש בגוגל. חשוב לציין שישנם תחומים מאוד תחרותיים, שאין ברירה אחרת אלא לשכור שירותים של איש מקצוע שיקדם אתכם בתחום ה-SEO. אני מציעה פה כמה פעולות פשוטות, שכל אדם (גם ללא רקע טכני בכלל) יכול לעשות כדי לקדם את עצמו בגוגל. לי זה עבד מאוד טוב, ובעסק הקודם שלי, הגעתי למקום ראשון בחיפוש של מוצר ספציפי שרציתי למכור ולקדם. עכשיו שמתי את העסק הזה על הולד, אבל המכירות עדיין ממשיכות להגיע בזכות המקום שלי בגוגל (ו-וואלה, אני לא מתנגדת לכמה מאות שקלים שנכנסים לי בכל חודש ללא השקעה).
 
אז הנה, הגענו לאיך עושים את זה! קבלו שבעה טיפים יחסית פשוטים שניתן ליישם:
 
1. מילות מפתח – פעם מילות מפתח היו הכל, והיינו רואים באתרים של לפני עשר שנים פשוט כמה משפטים בתחתית האתר שמכילים את כל מילות המפתח האפשריות. היום זה כבר לא עובד ככה, והמערכת החכמה של גוגל מזהה אתרים כאלה כספאם ולא מקדמת אותם. אתם צריכים להחליט על שלוש-חמש מילות מפתח, שהכי סביר שאנשים יכתבו אותם בגוגל במידה וירצו שירות שאתם נותנים. חשוב להיות לא ספציפיים מדי, אבל גם לא כלליים מדי (כדי לא להיכנס לתחום שיש לו מאות מתחרים). כלומר, “אימוני כושר” אלו מילות מפתח מאוד רחבות, אבל “אימוני כושר פונקציונליים בשיטת הרבי מלובביץ” זה ספציפי מדי. לעומת זאת “אימוני כושר פונקציונליים” זה כבר מתחיל להתמקד. אם אתם נותנים שירות במקום ספציפי, חשוב שגם העיר או האזור יהיו כמילת מפתח. אני ממליצה מאוד להציץ ב-Google Trends לפני שמחליטים על מילות מפתח. בגוגל טרנדס ניתן לבדוק כמה אנשים חיפשו את מילות המפתח האלה בגוגל, על פי תקופת זמן שתגדירו להם ועל פי אזור. כך גם ניתן לדעת מתי כדאי להשקיע בפרסום ממומן (לדוגמא, במידה וראיתם שבאיזשהו חודש, באופן קבוע בכל שנה, אנשים מחפשים את מילות החיפוש שרלוונטיות לעסק שלכם). את מילות המפתח חשוב לשים בכל מיני מקומות, ואגע בזה בסעיפים הבאים.
 
2. מטא – מטא היא שם לכל המידע שיש בדף אינטרנט, שאליו ללקוח אין גישה. כלומר, הלקוח איננו יודע מה כתוב במטא של הדף, אבל גוגל בהחלט יודע. חשוב להכניס לכל עמוד באתר שלכם את כל מילות המפתח שרלוונטיות לאותו עמוד. שימו לב לא להכניס סתם מילות חיפוש שלא מופיעות בדף עצמו, כיוון שגוגל לא יקדם אתכם כך (אסביר על כך בהמשך). איך עושים זאת? לאלו מאיתנו שבונים אתר בוויקס, וויקס הקלו מאוד על חיינו והנגישו את כל הנושא הזה מאוד. פשוט נכנסים ל-Page manager, לוחצים על שלוש הנקודות שליד כל דף, ואז לוחצים על SEO (Google). שם יהיה לכם מקום להקליד את מילות המפתח שלכם, ואפילו לראות בתצוגה מקדימה איך הדף הזה יראה במידה והוא יעלה למישהו בחיפוש.
 
3. טקסט אלטרנטיבי (או Alt text). המילה אלט היא למעשה קיצור של “אלטרנטיבי”. הכוונה היא לכך שגוגל אינו יודע לקרוא תמונות, והוא צריך עזרה בכך. כשאתם מעלים תמונה לאתר חשוב לכתוב בשתיים-שלוש מילים מהי. אם אפשר להכניס לשם את מילות המפתח שלכם, אז זה מעולה. איך עושים את זה? שוב וויקס עושה עבורנו את החיים קלים, וכשמעלים תמונה, ניתן ללחוץ על הגדרות ושם יש מקום לכתוב מה זו התמונה הזו.
 
4. מהירות – מהירות האתר משפיעה על הקידום בגוגל, כיוון שגוגל מתעדפים אתרים שנטענים במהירות. מה משפיע על המהירות? בתור מעצבת גרפית אני תמיד נעה בדילמה הזאת של יופי ואסתטיקה אל מול יעילות. ריבוי אנימציות באתר משפיע לרעה על מהירות הטעינה של האתר, וכן תמונות במשקל גבוה (מעל מגה אחד). עם זאת, זוהי לא תורה מסיני ואני תמיד מתחילה מהעיצוב האידיאלי לאתר (כמובן, ללא הגזמה במשקל התמונות והסרטונים), ואז בודקת את מהירות הטעינה.
 
איך בודקים את מהירות הטעינה בצורה הפשוטה ביותר?
 
נכנסים ממחשבים שונים לאתר האינטרנט וסופרים כמה שניות לוקח לאתר להטען. אם מדובר ביותר מ-3 שניות, יש צורך לשפר את המהירות של האתר על ידי הקטנת משקל תמונות, הקטנת משקל סרטונים והורדת אנימציות. חשוב להיכנס ממחשבים שונים כיוון שמהירות הטעינה משתפרת ככל שנכנסים לאתר מסוים מאותו מחשב יותר פעמים. לא בטוחים אם המהירות טובה מספיק? כנסו ל-Google Search Console ושם יחכו לכם כל התשובות.
 
5. כותרות! כשאנחנו בונים אתר, בוויקס או בוורדפרס, הממשק מציע לנו להוסיף כותרות H1, H2, H3 וכן הלאה. בניגוד לאינטואיציה, המספר איננו מרמז על גודל הכותרת, שכן ניתן לשנות לכל כותרת את הגודל שלה, אלא הוא מסמן למנועי החיפוש את חשיבות הכותרת. כלומר, H1 הוא הכותרת הראשית של האתר, H2 הוא כותרת משנית וכן הלאה. חשוב להשתמש במספר סוגי כותרות כדי להראות למנוע החיפוש שאתם משתמשים בהיררכיה. מנועי החיפוש מאוד אוהבים אתרים שבנויים טוב מבחינה היררכית והם גם מקדמים אותם בהתאם. כמו כן, חשוב להקפיד על כותרת H1 אחת בעמוד, שנמצאת בראשו.
 
אז מה לכתוב בכל כותרת?
 
חשוב שמילות המפתח העיקריות שלכם יופיעו ב-H1. כשמנוע החיפוש בוחר אילו דפים להציג קודם, הוא קודם כל סורק את כותרות ה-H1 (כיוון שהוא רוצה להציג ללקוח את התוצאה הרלוונטית ביותר, ואם משהו כתוב ככותרת עיקרית בדף, סימן שהדף הזה הכי רלוונטי ללקוח). אחר כך חשוב להתמקד גם בכותרות הנמוכות יותר מבחינה היררכית. חשוב להשתמש גם ב-P (שמסמן כתיבת פסקה) כדי שגוגל ידע שאתם גם נותנים תוכן רלוונטי למי שנכנס לכם לאתר, וזה מוביל אותי לנקודה הבאה.
 
6. תוכן תוכן תוכן – גוגל מקדם באופן בולט אתרים שהמשתמשים אוהבים לבלות זמן רב בהם. אם יש לכם אתר שהלקוחות סוגרים מאוד מהר (וניתן לראות זמן שהייה ממוצע של כל לקוח בכלי הנהדר Google Analytics או בכל מיני סוגים של מפות חום, כמו Hotjar), גוגל יבין שהאתר שלכם לא רלוונטי, ויוריד אתכם במקום החיפוש. לעומת זאת, אם אתם מעלים תוכן לאתר שלכם, כמו מאמרים, כתבות, סרטונים וכו’, והקוראים שלכם מבלים זמן באתר, גוגל מבין שאתם אתר איכותי ששווה לקדם.
 
7. עדכונים – גוגל מקדם אתרים שמתעדכנים באופן קבוע. כך הוא יודע בעצם שהעסק עדיין פעיל. כדאי שהעדכונים יהיו משמעותיים ולא רק קוסמטיים. כלומר, אם יש לכם בלוג אז להמשיך להעלות פוסטים, אם יש לכם חנות אז להעלות מוצרים חדשים, לעדכן מחירים אם יש צורך ולהוסיף תמונות. אם יש לכם חלק באתר של עדכונים, אז להקפיד לעדכן שם. ככל שתעדכנו יותר את האתר, כך הוא יתפס כפעיל יותר.
 
אלו כמה צעדים שניתן לבצע יחסית בקלות כדי לעזור לאתר שלכם להתקדם בחיפוש בגוגל, וכך להגיע ליותר לקוחות. עם זאת, כדי לדעת איך לעשות את כל זה בצורה הטובה ביותר, צריך לעבוד עם אנשי מקצוע. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר דרך הטופס שנמצא בתחתית העמוד ונבדוק אם יש לי דרך לעזור לכם.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

הגרלות בעמודים עסקיים בפייסבוק הן פרקטיקה ידועה כדי לנסות לעורר באזז סביב העסק או כדי להביא לו עוקבים חדשים. על פניו, זה נראה מעולה, עם זאת, כשבוחנים את הפרקטיקה הזו בשטח, מגלים כי הגרלות שכאלו לא רק שלא מעלות את המכירות בעסק, אלא הרבה פעמים פוגעות בעסק לטווח הארוך.
מותג אירופאי שמגלגל בכל חודש מחזורים של מאות אלפי דולרים רק מאתר האיקומרס. וכן, המותג מוכר פיג'מות ב-200 דולר. בואו לקרוא איך הוא עשה זאת.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון