fbpx

איך לבחור אסטרטגיית שיווק?

דורית סינגר

20/04/2021
667 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: שיווק
שני מושגים שמשתמשים בהם הרבה בעולם השיווק זה Push וPull. למעשה, הבחירה בין אחת האסטרטגיות האלה היא אחת הבחירות הראשונות שצריך לעשות כשבונים אסטרטגיה שיווקית. בפוסט הזה אסביר מהן בדיוק שתי האסטרטגיות האלה ואיך יודעים באיזו אסטרטגיה לבחור.
 
מה זה אסטרטגיית Pull?
 
כפי שמרמזת המילה, באסטרטגיית פול אנחנו נתרכז בלמשוך לקוחות שמחפשים שירותים כמו שאנחנו נותנים, או מוצרים שיש גם לנו. עיקר העבודה באסטרטגיית פול היא במנועי חיפוש, והיא יכולה להיות גם אורגנית וגם ממומנת.
 
איך זה עובד?
 
לדוגמא, בעסק השני שלי עבדתי הרבה על קידום אורגני של מוצר ספציפי שאני מוכרת, וכעת כשאנשים מחפשים את המילים “יומן מורה מעוצב” בגוגל, אני נמצאת בדרך כלל במקום הראשון בחיפוש, והם יכולים ללחוץ על הקישור ולהיכנס לעמוד הנחיתה שלו.
 
מה טוב בזה?
 
אותם אנשים שמחפשים “יומן מורה מעוצב” בגוגל, הם אנשים שכבר יודעים שהם צריכים ורוצים יומן כזה, ואני לא צריכה להשקיע מאמצים בלשכנע אותם למה צריך יומן כזה. עיקר המאמצים שלי יתרכזו ב”למה דווקא אותי?”, אבל את הפעולה הראשונה והקריטית ביותר: הכניסה לאתר, אותה הם כבר עשו. מחקרים בתחום התנהגויות משתמשים גילו כי רוב האנשים נכנסים ל-3 הקישורים הראשונים שמופיעים בחיפוש, כאשר הם מחפשים מוצר או שירות כלשהו. כך שבאסטרטגיה הזו התחרות שלכם היא בדרך כלל רק מול שני עסקים אחרים.
 
מה החיסרון?
 
בתחרות של 2021, רוב העסקים יעבדו מאוד קשה כדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל. אם במקרה תפסתם טרנד בזמן, שגם הביקוש אליו הולך וגדל, וגם קרה הדבר הנדיר שעוד אין לו תחרות גדולה, רוצו על זה בכל הכוח! העבודה של ההגעה למקומות הראשונים בגוגל היא משמעותית הרבה יותר קלה אם אין הרבה תחרות. גם ממומן הוא לא קסם בהקשר הזה, וככל שיש יותר תחרות בתחום, כך מספר הפעמים שתופיעו כתוצאה לחיפוש של מישהו קטן, והעלות לקליק גדלה.
 
מה זה אסטרטגיית Push?
 
באסטרטגייה הזו נותנים למישהו פרסום לגבי שירות או מוצר, מבלי שהוא חיפש אותו. אסטרטגיות Pull הן האסטרטגיות הוותיקות ביותר (לדוגמא, שלטים בלוחות מודעות או שלטי חוצות), אך הן השתכללו מאוד עם השנים. גם אסטרטגיית Pull יכולה להיות הן אורגנית והן ממומנת.
 
איך זה עובד בפועל?
 
היום השיטה הפופולרית ביותר לבצע אסטרטגיית פוש היא פרסום ברשתות החברתיות, ובפלטפורמות כמו טאבולה ואאוטבריין. השיטה השתכללה מאוד עם השנים, ואם בעבר היינו תולים שלט חוצות שנחשף לעשרות אלפי אנשים אבל רק אחוז בודד היה רלוונטי, היום אנחנו “מטרגטים” את המודעות שלנו, כך שיהיו מוצגות רק לקהל הרלוונטי ביותר. גם פה השיטה השתכללה מאוד, והיום האלגוריתמים של הרשתות החברתיות יודעים לטרגט את הקהל אפילו יותר טוב מאיתנו.
עבור חווית משתמש מעולה, הרשתות החברתיות רוצות להציג למשתמשים רק את המודעות הרלוונטיות ביותר עבורם, ועבור האינטרסים הכלכליים של הרשתות, הם רוצים שאנחנו נהייה הכי מרוצים מהתוצאות שהביאו המודעות. כך יש אינטרס גם מצד הפלטפורמה שהפרסום שלנו יצליח.
 
אז איך יודעים במה לבחור?
 
אם אתם נותנים שירות או מוצר שאנשים מכירים והצורך בו הוא צורך שיחסית בוער, אסטרטגיית Pull היא קלאסית עבורכם.
 
איך יודעים אם הצורך שאתם נותנים לו מענה הוא צורך מוכר או בוער? אפשר לבדוק את כמות החיפושים בגוגל בחודש של מילות החיפוש הרלוונטיות לכם. כתבתי פוסט לפני כמה שבועות על הדרך שבה אפשר למצוא את מילות החיפוש הרלוונטיות לכם.
 
לעומת זאת, אם אתם נותנים שירות או מוצר שאנשים לא מכירים אותו, או שצריך לעשות עבודה של חינוך שוק איתו, האסטרטגייה המתאימה לכם היא אסטרטגיית Push.
 
ומה עם שילוב של שתי האסטרטגיות?
 
אני מאוד אוהבת לשלב בין שתי האסטרטגיות ולעשות השוואה ביניהן. מה עובד יותר, כמה זמן אנשים שהו באתר שלכם מכל סוג כניסה. לפעמים מגלים שאחוזי הכניסה מהרשתות החברתיות גדולים יותר, אבל אנשים יותר קונים את המוצר במידה והם נכנסו מגוגל. כל פיסת מידע כזו יכולה לשפוך המון אור על אסטרטגיית השיווק, וכדאי לכם להתנסות, אפילו בצורה מעטה מאוד בשני סוגי הפרסום כדי לקבל כמה שיותר דאטה.
 
בהקשר הזה, הפוסט הזה יכול להיות גם פוש וגם פול. פוש זה במידה והפוסט קפץ לכם בפיד, ופול זה במידה ועשיתם חיפוש בגוגל על אסטרטגיית פוש ופול, והפוסט שלי הוצג בפניכם.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

יש איזשהו היזון חוזר בין הרגש הנוכחי של המשתמשים ובין המסרים באתר, ואחד משפיע על השני. המצב העדין הזה הוא האומנות של בניית אתרי איקומרס.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון