טרנדיות בפלטות צבעים – איך יודעים כיצד לבחור צבעים לאתר ולרשתות החברתיות בצורה נכונה?
בעבר כתבתי פוסט ארוך על תורת הצבעים ועל הדרך שבה אפשר לבחור צבעים שמסתדרים יחד ונראים נעים לעין הצופה. אבל ישנו היבט נוסף לצבעים: טרנדיות.
פלטות צבעים הן גם עניין אופנתי. דוגמא לכך הם מותגי בוטיק שמייצרים קולקציות בגדים בגוונים מסוימים וכמו המונולוג המפורסם שכולנו זוכרים מ”השטן לובשת פראדה”, בסוף הם מגיעים לחנויות הבגדים המקומיות וכולם לובשים את אותם הבגדים (מישהו זוכר את החורף לפני שלוש שנים שכולם לבשו בגדים בצבעי חרדל וכחול?).
אבל למה זה טוב ללכת על פלטות צבעים אופנתיות?
1. נותן תחושה שאתם “בעניינים” ושאתם מותג שמעודכן. יותר קל להבין את זה אם משווים את זה לבגדים: ההבדל שבין לבוא לפגישה עסקית עם חליפה שהייתה אופנתית לפני 10 שנים והיום אף אחד לא לובש כאלו, ובין ללבוש חליפה שנקנתה לאחרונה והיא מעודכנת לפני האופנה של השנה. כן, וינטג’ זה מגניב, אבל לא כשמדובר על פגישה עסקית.
2. נותן ללקוח תחושה מוכרת – כשהלקוח מרגיש שהעסק שלכם משדר לו משהו מוכר, הוא אוטומטית סומך יותר על העסק ויותר קל לו לבצע רכישה או להשאיר פרטים. בתור דוגמא, עד היום, הצבעים הנפוצים ביותר לפיצריות בישראל הם אדום, לבן וירוק. הסיבה היא שזה באמת עוזר למכירה. כשאני רואה פיצריה עם שלט בצבעים האלה, אני מרגישה בנוח להיכנס לשם. זה לא אומר ששימוש בצבעים אחרים יפגע במכירה, אבל זה בהחלט עוזר כשהצבעים נראים ללקוח מוכרים.
3. חוכמת ההמון – בדרך כלל יש סיבה לכך שפלטת צבעים הופכת לאופנתית מאוד. כשמדובר על צבעים ניתן ליצור אינספור פלטות של צבעים שמסתדרים יחד. אבל מציאה של פלטת צבעים שהולכת מדהים ביחד, שמשדרת רגשות מסוימים, שהיא גם מאוד נוחה לקריאה ולצפייה לאורך זמן, אבל מצד שני לא משעממת – זו כבר אומנות. במקרה הזה, חוכמת ההמון יודעת לעשות את שלה וכדאי להיעזר בה.
ריכזתי עבורכם את פלטות הצבעים הטרנדיות ביותר בשלושת החודשים האחרונים (על פי Coolors). מתחת לכל פלטה כתוב את קודי הHEX שלה, לשימוש קל ופשוט.
להורדה לחצו על הכפתור מטה.