fbpx

תנו לקהל שלכם לקבל החלטות בעסק שלכם

דורית סינגר
06/04/2021
284 מילים שהן < 1 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
מה זה תוכן מבוסס משתמשים ואיך אפשר להיעזר בו כדי להגדיל את המעורבות ברשתות החברתיות שלכם?
 
בניגוד לתוכן שיוצר וכותב איש מטעם העסק (או בעל העסק בעצמו, כאשר מדובר בעסק קטן), תוכן מבוסס משתמשים הוא תוכן שנוצר או נכתב על ידי הקהל של העסק. תוכן מבוסס משתמשים נמצא על סקאלה. בקצה אחד נמצא עסק שכולו מבוסס על תוכן שהמשתמשים כותבים (כמו פייסבוק), ובקצהו השני ישנו עסק שפועל בלי קשר לדעת הקהל שלו.
 
ב-15 השנים האחרונות, עם העלייה המשמעותית באחוזים המשתמשים ברשתות החברתיות, עסקים מערבים את הקהל שלהם באופן הולך וגדל. דוגמא מפורסמת לכך היא גן החיות התנכי, שפנה לעזרת הקהל שלו בפייסבוק בכדי לתת שם לגור הדובים החדש שנולד.
 
למה לתת לקהל שלכם לקבל החלטות בעסק שלכם?
 
1. זה מגביר מעורבות ברשתות החברתיות. הסיבות הן:
 
א. צורך בהכרה – המשתמשים שלכם אוהבים להרגיש שהם משפיעים על משהו והם אוהבים להפגין מומחיות שיש להם.
 
ב. צורך חברתי – המשתמשים שלכם רוצים לחלוק את נקודת המבט שלהם ואת המחשבות שלהם.
 
2. הגדלת המרות – אנשים אוהבים לצרוך ולקבל שירות ממקומות שהם הרגישו שהם שותפים אליהם.
 
3. הבנה של הקהל – המשתמשים שלכם יודעים הכי טוב (בדרך כלל) מה הכי נכון עבורם ומה הם רוצים. אם תשכילו להקשיב לקהל שלכם, תדעו לייצר עבורו את הדברים הכי חשובים לו.
 
הנה כמה דוגמאות לדרך שבה אתם יכולים ליצור תוכן מבוסס משתמשים:
 
1. מתלבטים על מה לכתוב בפוסט הבא שלכם? פשוט שאלו את הקהל ותנו לו להצביע.
 
2. מתלבטים בין שני עיצובים לאתר החדש שלכם? תנו לקהל להחליט.
 
3. הוצאתם מוצר חדש ואתם מתלבטים איך לקרוא לו? הקהל שלכם יתן את הרעיונות הטובים ביותר.
 
4. אתם בונים קורס ואתם לא בטוחים מה הכי רלוונטי לקהל שלכם? שאלו אותו והוא ידע להגיד הכי טוב.
 
5. אתם לא בטוחים מה הקהל שלכם רוצה לקרוא בניוזלטר? הכי כדאי יהיה להקשיב לקהל שלכם (ולדו”חות של הניוזלטר).

אם התעניינתם בנושא הזה, תוכלו לקרוא גם:

קורסים דיגיטליים הם הלהיט של השנים האחרונות. עם זאת, בעקבות העלייה החדה בהיצע של הקורסים הדיגיטליים, ה"לקוחות" הפכו להרבה יותר קשים להשגה. מחקרים בתחום הלמידה מרחוק גילו כי 75% מבין אלו שרוכשים קורס דיגיטלי מסוים, לא מסיימים אותו. מחקר שנעשה ב-2019 גילה כי יש אלמנט אחד שעוזר להגדיל את המכירות של הקורסים הדיגיטליים ב-40% וגורם לסיכוי שאנשים יסיימו את הקורס לעלות בכ-50%.
הגרלות בעמודים עסקיים בפייסבוק הן פרקטיקה ידועה כדי לנסות לעורר באזז סביב העסק או כדי להביא לו עוקבים חדשים. על פניו, זה נראה מעולה, עם זאת, כשבוחנים את הפרקטיקה הזו בשטח, מגלים כי הגרלות שכאלו לא רק שלא מעלות את המכירות בעסק, אלא הרבה פעמים פוגעות בעסק לטווח הארוך.
אחד המותגים שהקדיש את עצמו לנושא הממוריאל הוא Hooten Young. המותג מוכר וויסקי וסיגרים והמסרים השיווקיים שלו מדברים על הרמת כוסית לצורך הנצחה.

עסק איקומרס שמקדם דברים טובים בעולם?
צרו איתי קשר ונראה איך אני יכולה לעזור:

חוזרת לכולם תוך 48 שעות.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שבנייה נכונה של אתר היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט יזמי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון